Ekonomi

İngiltere’deki perakendeciler ekonomik zorluklara rağmen güçlü tatil satışları bekliyor

Marks & Spencer (OTC:MAKSY) dahil olmak üzere İngiliz perakendeciler, tüketicilerin tatil ürünleri satın almasındaki erken artışı gerekçe göstererek yaklaşan Noel ticaret dönemi için iyimser olduklarını ifade ediyor. Bu olumlu görünüm, yüksek enflasyon ve durgun büyümenin damgasını vurduğu, yılın devam eden ekonomik zorluklarıyla tezat oluşturuyor.

Marks & Spencer’ın genel müdürü Stuart Machin, şirketin beklenenden daha iyi olan ilk yarı sonuçlarına ilişkin son güncellemesi sırasında Noel ürün yelpazesinde güçlü bir satış performansı bildirdi. Machin, müşterilerin çeşitli yiyecekleri sadece satın almakla kalmayıp tükettiklerini de belirterek, parti yemekleri bölümündeki rakamların cesaret verici olduğunu belirtti.

Bu eğilim, İngiliz hanelerinin onlarca yıldır en ağır mali koşullarla karşı karşıya olmasına rağmen ortaya çıkıyor. Enflasyon, Ekim 2022’de 41 yılın en yüksek seviyesi olan %11,1’den bu yana yavaş yavaş düşüyor ve zayıf ekonomik büyüme, tüketiciler ve işletmeler üzerinde baskı oluşturmaya devam ediyor.

Kapsamlı perakende satış verilerine erişimi olan İngiliz Perakende Konsorsiyumu, birçok müşterinin 24 Kasım Kara Cuma günü indirim beklentisiyle Noel alışverişlerini ertelediğini öne sürdü. Ancak birçok büyük perakendeci tam tersi bir eğilim bildiriyor.

Machin’e göre araştırmalar, Marks & Spencer müşterilerinin yaklaşık %20’sinin, daha büyük bir aile Noeli’ne hazırlık amacıyla bu yıl Noel yiyeceklerini “biraz daha erken” stoklamayı planladıklarını gösteriyor. Perakendecinin daha yaşlı, daha varlıklı müşterilere odaklanması, artan yaşam maliyetine karşı bir miktar tampon sağlıyor.

Benzer erken Noel alışveriş trendleri indirimli moda perakendecisi Primark tarafından da kaydedildi. Gıda perakendecileri Tesco (OTC:TSCDY) ve Sainsbury’s’in yanı sıra giyim ve konut grubu Next de Noel görünümüne ilişkin olumlu yorumlarda bulundu. Bu iyimserlik, Accenture (NYSE:ACN), Deloitte ve PwC’nin son dönemdeki olumsuz tüketici anketleriyle çelişiyor.

Bu arada Ahold Delhaize, ABD ve Avrupa pazarlarında genel talebin zayıfladığını, bunun da kazanç beklentilerinde düşüşe yol açtığını ve ABD’deki marj zayıflığının altını çizdiğini bildirdi. Yaklaşan tatil sezonu için şirket, özel markalı ürünlere odaklanıyor ve sadakat puanlarını balkabağı turtası ve Şükran Günü hindi promosyonları gibi ücretsiz sezonluk ürünlere dönüştürme teklifleriyle müşterileri çekmeyi umuyor.

Birleşik Krallık’taki perakendecilerin daha iyi performans göstermesine yönelik teorilerden biri, bazı müşterilerin Noel maliyetini birden fazla maaş çekine yaymaya çalışmasıdır. Büyük süpermarketler de tasarruf stratejisi olarak insanların dışarıda yemek yerine evde yemek yemeyi tercih etmesinden yararlandı.

Ekonomik zorluklara rağmen perakende şefleri Aralık ayı sonuna kadar yiyecek, içecek ve hediyelere yönelik güçlü talep konusunda umutlu olmaya devam ediyor. Machin, “Noel konusunda kendime çok güveniyorum… Bence çok iyi durumdayız” diyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu